Talentontwikkeling

MEER ONDERLING BEGRIP

Feedback


Feedback vragen is voor veel professionals een uitdaging. Daarnaast kan het geven van feedback onbedoeld kwetsend zijn en wordt het om deze of om andere redenen nogal eens vermeden. Wanneer de boodschap echter goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.


Met de juiste technieken en mindset kun jij ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de training bent je in staat om een open communicatiesfeer te creëren in jouw werkomgeving.


Inhoud Feedback Programma

  • Communicatieprocessen in kaart brengen
  • Feedback vragen: twee kanten van de medaille
  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Confronterende gesprekstechnieken
  • Stimuleren van zelfreflectie
  • Anderen stimuleren feedback te geven
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Rust bewaren tijdens een gesprek
  • Conclusies trekken en afspraken maken


Resultaat

  • Je hebt de meerwaarde ervaren van goede feedback.
  • Je weet dat feedback vragen het teamproces versterkt.
  • Je hebt jouw vaardigheden in het geven, vragen en ontvangen van feedback geoefend en verbeterd.
  • Je bent in staat om jouw boodschap duidelijk en respectvol te verwoorden, zodat de ander uw feedback kan accepteren.


Herken jij je in één van de volgende situaties:

  • Een compliment geven aan een ander lukt me nog wel, maar benoemen wat ik niet prettig vind is een stuk lastiger.
  • Telkens als ik anderen feedback geef, schieten ze in de verdediging.
  • De ander weet wel wat ik bedoel, daar hoef ik niet zoveel woorden aan te wijden.


Deze training is bestemd voor iedereen die zich wil versterken in het geven, vragen en/of ontvangen van feedback. Je wilt werk maken van jouw communicatieve vaardigheden en aan de hand van praktische oefeningen aantoonbare resultaten boeken.


Feedback vragen en ontvangen is namelijk geen eenrichtingsverkeer maar werkt beide kanten op.

Voor Wie

In deze training is ruimte voor minimaal 6 en maximaal 10 deelnemers


Tijdsduur

Deze training bestaat uit 1 trainingsdagen


Doorgroeien

Bij het succesvol afronden van de training ontvangt de deelnemer een bewijs van deelname in de vorm van een certificaat

Ondersteuning

Na de training ontvangen de deelnemers hand-outs van het programma


Vorm

Deze training wordt In-Company aangeboden


Organisatie

Deelnemers ontvangen tien dagen voor aanvang

van de eerste training een persoonlijke uitnodiging en uitleg over het programma

Tarief

Het tarief van deze In-Company training is             € 1995,00. Het tarief is inclusief intake gesprek, opmaak maatwerk programma, rapportages, bureauvoorbereidingen,

hand-outs, na evaluatie met opdrachtgever,

deelnemers- materialen en certificaten


Exclusief: BTW en reis- en locatie kosten.


Even van gedachten wisselen?

Heb je vragen over trainingen of wil jij partner worden? Stuur ons een bericht.

We helpen je graag!